|
EDICION NRO 5 - DICIEMBRE 2012
|
|
TIPO TRABAJO : |
LITERATURA |
|
|
AUTOR |
Rodrigo Zalaquett Fuente-Alba |
|
|
TITULO |
Los “clubs” políticos y su importancia en la socialización del pensamiento liberal en la revolución de 1859 |
|
|
PALABRAS CLAVES |
“clubs” políticos, asambleas, sociedades, prensa, Revolución Constituyente, pensamiento liberal, gobierno autoritario, Copiapó, Caldera, Matta, Gallo. |
|
|
KEYWORDS |
political “clubs,” assemblies, societies, press, constituent revolution, liberal thinking, authoritarian government, Copiapó, Caldera, Matta, Gallo. |
|
|
|
|
TIPO TRABAJO : |
LITERATURA |
|
|
AUTOR |
Pedro Meléndez Páez |
|
|
TITULO |
Does the Mapuche people constitute a nation?
the processes of transformations of the Mapuche people |
|
|
|
|
|
|
|
|
TIPO TRABAJO : |
LITERATURA |
|
|
AUTOR |
Marta A. Silva Fernandez |
|
|
TITULO |
An ethnographic approach to understand the role of graduate studentsin the production of knowledge in science laboratories |
|
|
PALABRAS CLAVES |
etnografía, conocimiento, acercamiento, ambiente de aprendizaje, ciberespacio. |
|
|
KEYWORDS |
ethnography, knowledge, approach, learning (setting) environment, cyberspace. |
|
|
|
|
TIPO TRABAJO : |
LITERATURA |
|
|
|
|
TITULO |
Reseña :
Mittler, Peter. (2010) Thinking Globally ( A Personal Journey), Acting Locally. |
|
|
|
|
|
|
|
|
TIPO TRABAJO : |
LINGUISTICA |
|
|
|
|
TITULO |
Reseña :
Denham Kristin, Anne Lobeck (2012) Linguistics for everyone, 2º Edición (inglés) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
AUTOR |
Carla Palma Flores - María Verónica Olivares Gallardo |
|
|
TITULO |
“Incorporación de las TICs en la asignatura de Orientación Educacional de la Universidad de Atacama” |
|
|
PALABRAS CLAVES |
Orientación Educativa, Tecnologías de Información y Comunicación (TICs), Formación Inicial Docente (FID) |
|
|
KEYWORDS |
Educational Guidance, Information and Communication Technologies (ICTs), Initial Teacher Training (ITT) |
|
|
|
|
|
|
AUTOR |
José Luis Silva Munar, Planck Barahona Urbina y Carlos Galleguillos Cortés |
|
|
TITULO |
“La gestión del capital intelectual: herramienta estratégica en instituciones públicas de educación superior” |
|
|
PALABRAS CLAVES |
Capital intelectual, gestión del conocimiento, medición, herramientas de gestión. |
|
|
KEYWORDS |
Intellectual capital, knowledge management, measuring, management tools. |
|
|
|
|
|
|
AUTOR |
Dr. Gabriela Olivares-Cuhat Assistant Professor |
|
|
TITULO |
Does empathy make a difference in the foreign language classroom? |
|
|
PALABRAS CLAVES |
rendimiento académico, empatía, lengua dos, variables de aprendizaje |
|
|
KEYWORDS |
academic achievement, empathy, foreign language, learner variables |
|
|
|
|
|
|
|
|
|